Палата податкових консультантів України
Про професію
Хто такий податковий
консультант, вимоги, перелік і
вартість послуг та ін.
Семінари/Вебінари
Семінар «Актуальні питання опо
даткування податкова лібералі
зація» 4 Грудня 2015 р.
Новини
Найважливіші новини Палати
податкових консультантів
Питання
Актуальні питання

Хто такі податкові радники (консультанти)?

Це одна із найбільш престижних та високоплачуваних професій у багатьох країнах світy.

Податковий радник (консультант) - це спеціаліст у галузі фінансового обліку, податкового законодавства та пов'язаних із ним галузях. Основна ціль його діяльності – це мінімізація ризиків юридичних та фізичних осіб у сфері оподаткування...

Cемінар «Актуальні питання оподаткування: податкова лібералізація»

Податкова лібералізація: що пропонує проект закону №3357? Найсвіжіші роз'яснення та відповіді на всі технічні питання від наших експертів!

15 червня Палата податкових консультантів разом з податковим комітетом Торгово-промислової палати України провели круглий стіл з актуальних питань практики податкових спорів. Модератор круглого столу Дмитро Михайленко представив запрошених доповідачів: Антона Поляничко, радника Голови Вищого адміністративного суду України, та Євгенію Усенко, суддю Вищого адміністративного суду України.

Хто такі податкові радники (консультанти)?

Це одна із найбільш престижних та високоплачуваних професій у багатьох країнах світy.

Податковий радник (консультант) - це спеціаліст у галузі фінансового обліку, податкового законодавства та пов'язаних із ним галузях...

Слідами бенефіціара


Концепція бенефіціарного власника з'явилася у вітчизняному законодавстві, як відомо, завдяки бажанню податкових органів знайти... ефективний інструмент боротьби...

Інтерв'ю с Головою Палати податкових консультантів Киргизстана


Стаття доступна в російській редакції...

12 кроків припинення діяльності Благодійного фонду


Закономірно, що на етапі припинення діяльності громадської організації чи благодійного фонду можуть виникати ряд питань...

BEPS Project - перспективи для України

BEPS, є ініціативою країн G20 та ОЕСР, для яких все більше на порядок денний виходить питання втрат від агресивного податкового планування великими ТНК. Деякі платники досконало користуються відсутністю належних інструментів співпраці між державами і їх контролюючими органами у питаннях оподаткування.

Прийняття плану дій BEPS – це скоріше рекомендації для налагодження дієвих механізмів та заходів країнам, які готові до приведення свого законодавства то єдиних стандартів, і оскільки це не нормативно-правовий акт, то кожна держава самостійно вирішує, приймати їх чи ні. Україна, яка не є членом ОЕСР, G20, наразі може брати участь у діяльності робочих груп та регіональних об'єднаннях представників податкових органів, адже Україна є членом Європейської організації податкових адміністрацій (IOTA).

Питання з явищами BEPS є актуальним для України, яка стоїть на шляху реформування податкової системи та впровадження європейських стандартів у питаннях адміністрування податків. Зрозуміло, що проект BEPS покликаний зупинити процес розмивання податкової бази та виведення оподатковуваного прибутку за межі країн із високим податкових навантаженням до юрисдикцій, де доходи оподатковуються за зниженою ставкою або не оподатковуються взагалі (англ. – base erosion and profit shifting).

На думку Гевіна Екінса (Gavin Ekins), фахівця в галузі економічних досліджень науково-дослідної організації Tax Foundation (США), програма BEPS є успішною, оскільки, багато країн в рамках дії плану погоджуються на автоматичний обмін інформацією (Automatic Exchange of Information) для кращої взаємодії податкових органів країн, зокрема, в питаннях трансфертного ціноутворення.

Так,  Багатосторонній Компетентний Міжурядовий договір (Multilateral Competent Authority Agreement), що став ініціативою ОЕСР, об’єднав уже 78 країн світу. Відповідні угоди укладаються з метою застосування загального стандарту звітності (CRS) і автоматичного обміну інформацією.

При чому, з країн-учасниць ОЕСР дану угоду не підписали лише Ізраїль, Туреччина і Сполучені Штати Америки.

Можна сказати, що ідея щодо співпраці є прогресивною для цілей відстоювання інтересів держав-учасниць, та такою, яка відповідає сучасним викликам ведення бізнесу на міжнародній арені. Так, у жовтні 2015 року ОЕСР опублікувала фінальний звіт з обґрунтуванням 15 напрямків дій для запобігання процесу BEPS.

Проте виникає ряд питань чи має Україна слідувати порадам плану дій в рамках BEPS? Адже, і без того складне та «непостійне» податкове законодавство України, обтяжене додатковими зобов’язаннями та вимогами відлякує інвесторів.

Зрозуміло, що є сенс впроваджувати «правильні» та «посильні» ініціативи, особливо якщо на цьому наполягатимуть країни-партнери. Для нашої країни цікавою може бути наступна рекомендація BEPS – посилення заходів боротьби не лише з подвійним оподаткуванням (double taxation), а й з подвійним не оподаткуванням (double non taxation). Адже транснаціональні компанії навчилися вдало використовувати умови угод про уникнення подвійного оподаткування і використовувати не лише як оптимальні податкові умови ведення бізнесу, а й як можливості для уникнення від сплати податків взагалі (у будь-якій юрисдикції). Саме в цьому аспекті, відкритість інформації та її єдина база (одна із ініціатив BEPS), можуть стати в нагоді урядам країн для прийняття виважених та економічно доцільних рішень в сфері оподаткування.

Для того аби це працювало, як зазначено в плані дій BEPS, необхідна своєчасна, конкретна та об’єктивна інформація, щоб надати можливість урядам швидко виявляти зони ризику. І аудит, у даному випадку, стає основним джерелом відповідної інформації.

До прикладу, уряд Франції виявив занепокоєння стосовно деяких заходів BEPS. Держсекретар Франції з питань бюджетування Крістіан  Еккерт заявив, що Франція підтримує ідею автоматичного звітування, якщо інші країни одночасно приймуть відповідні умови, але зауважив, що імплементація таких рішень має бути одночасною для усіх країн. А звітування великих компаній щодо їх діяльності кожній з країн, французький уряд відмовляється прийняти, адже це об’єктивно може зашкодити конкурентоспроможності країни.

Такий підхід, свідчить про критичність сприйняття пропозицій BEPS деякими країнами – членами ЄС, та одночасно й про розуміння необхідності налагодження ефективної інтернаціональної співпраці щодо податкових питань, яка є важливою і для України.

Як наслідок слідування вимогам BEPS, існує висока ймовірність того, що різні типи присутності іноземних компаній в Україні будуть підлягати більш ретельним податковим перевіркам отримувати різного роду запити від податкових органів. Українські ж податкові реалії й без того пов’язані з високим фіскальним тиском на добросовісних платників податків, якими в більшості своїй і є представництва іноземних компаній.

Тому, дотримання правил BEPS для України має стати не просто PR-заходом, який формально підтвердить прагнення держави до ведення нової податкової політики, це має виважений крок, який дозволить не втратити ні в іміджевому, ні в економічному плані.

Наталя Повтарь,

Спеціально для Палати податкових консультантів України


Fatal error: Class CToolsCssCache contains 1 abstract method and must therefore be declared abstract or implement the remaining methods (DrupalCacheInterface::__construct) in /home/ppk/ppk.org.ua/www/sites/all/modules/ctools/includes/css-cache.inc on line 52