У 2015 Податковий кодекс України змінювався 22 рази! Ситуація для нашої країни звичайна. Водночас податкове право у світі також є галуззю, яку постійно потрібно моніторити та вивчати, особливо в умовах постійної зміни законодавчих положень щодо оподаткування як національного, так і міжнародного рівня.
Тому і бізнес і фізособи стикаються з необхідністю залучення до роботи кваліфікованих спеціалістів. Закордонна практика показує, що таким фахівцем, здатним не лише забезпечити грамотне правове супроводження платника при визначенні податкових зобов'язань, а й мінімізувати податкові ризики, є податковий консультант.
Залучення фахівця із оподаткування дозволяє оптимізувати взаємодію між платником та контролюючим органом (фіскальними органами). Підтвердженням цього є досвід Німеччини, де законодавством не передбачено спрощеного режиму звітності по оподаткуванню, що можна пов'язувати з існуванням розвиненого інституту податкового консультування, який є посередником між платником податків та державою в процесі адміністрування податків та зборів, складання звітності і комунікації із іншими регуляторними органами. То чи не доречною є така модель для України, де підготовка звітності викликає безліч питань як у суб'єктів спрощеної системи оподаткування, так і в тих, хто використовує загальний режим оподаткування?
Знову ж таки із зарубіжного досвіду відомо, що залучення професійних податкових консультантів або спеціалізованих компаній до процесу управління підприємством дозволяє організувати ефективний механізм бюджетування податків, який мінімізує податкові ризики платника, пов'язані з виникненням заборгованості по сплаті податків, штрафними санкціями та «переплатою» сум податків у результаті «недалекоглядної» податкової політики підприємства. Податковий консультант, як фахівець в області податкового права та фінансів, може забезпечити підприємству відсутність або зведення до мінімуму конфліктів з контролюючими органами, а також дозволить організувати бізнес таким чином, аби податкове навантаження на підприємство було мінімальним.
Отже, для українського бізнесу питання: «Чи варто залучати податкового консультанта?», вже перестало бути риторичним, і потребує відповіді, як від суспільства – шляхом залучення таких фахівців до роботи , так і від держави – яка на законодавчому рівні повинна була б регулювати діяльність податкових консультантів.
НАТАЛІЯ ПОВТАРЬ
Спеціально для Палати податкових консультантів України